2019. január 20., vasárnap

Hátterek 1.

Az alábbi képeken csodaszép hátterező technikát szeretnék megmutatni azoknak, akik nem ismerik :). Nem én találtam ki, de úgy gondolom, érdemes beszélni róla. Nem nagy ördöngősség, sőőőőt...bonyolultnak tűnik, de nemhogy az, hanem épp ellenkezőleg: vééégtelenül egyszerű! Igazából pár dologra van hozzá szükség és kezdődhet is a kb oviban megtanult pacsmagolás. :)

Egy videóban láttam, a YouTube-on, és azzzzooonnnaaal ki akartam próbálni! Persze, a szokásos: csak az nem volt itthon hozzá, ami kellett... :D  Mááár megszoktam, de hát a sikert sosem adják könnyen!!! ;) 

Hozzávalók:
- egy lelaminált papírlap  (én egyszerű A/4-es nyomtatópapírt kettévágattam és két db A/5-ös méretben lelamináltattam)
- ahány és amilyen színű tintapárna, amilyen színösszeállítású hátteret szeretnél - én Distress Oxides-t használtam az alábbi színekben  (lásd fotó - lentebb)
- némi víz  (nekem spicnisüvegben van)
- törlőkendő/törlőpapír. 

Szóóóval: a lamináló fólia felületére ide-oda felnyomkodtam a tintapárnából a színeket és ráspricceltem a vízzel, majd ezt egy jól irányított és mégjobban sikerült mozdulattal ráfordítottam a megszínezendő felületre. Jelen esetben a művésznaplóm aktuális oldalaira. Ezt egészen addig érdemes csinálni, amíg a kívánt hatást el nem érjük. Ráadásul rétegezni is lehet, úgy, hogy közben rászárítasz és újra felviszel egy adag festéket. Jajj, nagyon jóó móka ez :) , viszont érdemes észbe kapni, mert bele lehet ám feledkezni elég rendesen...nééézni, ahogy a színek keverednek egymással és alakulnak árnyalatok, formák, stb. Tulajdonképpen a szárítás után tetszőlegesen felhasználható felületet kapunk. 









Egy kicsi pluszt ad az oldalpárnak a középen megjelenő kék sáv, ami egy másik oldalpár és egyben a következő hátterező technikához használt festék átfolyása a rések között.



Egy szál papírlappal úgy is meg lehet csinálni, hogy egy sima felületre  (legjobb egy hőálló szilikon alátét)  tintázol és abba nyomkodod bele a lapot. Mondjuk az én esetemben a laminált lapos módszer egyszerűbb volt.
Nos, ennyi az egész! :)
Egyszerű, gyors, semmi izgalom, mert akármilyen lesz is, úgy lesz a tökéletes :)
Kellemes időtöltést!
:)









Nincsenek megjegyzések: